organisatie
Een organisatie is opgebouwd en georganiseerd middels verschillende structuren welke noodzakelijk zijn om het overzicht te bewaken en mensen en afdeling aan te sturen. (organogram). Daarbij wordt gekeken naar kwaliteiten van werknemers om te kijken welke functie bij hen past. Als de omgeving verandert moet de organisatie soms mee veranderen (crisis, ontslagen, inkrimpen maar ook groei en uitbreiding zorgen voor verandering). Omdat een organisatie vooral bestaat uit mensen heeft dit impact op mensen maar ook op de werkzaamheden. Het communiceren van die veranderingen vanuit de organisatie is vaak gericht op het snelle bereiken van deze veranderingen. Copings stylen op veranderingen kunnen per persoon maar zeker ook per cultuur verschillen. Daarin is de communicatie heel belangrijk om voldoende draagkracht te bereiken. Soms is een cultuuromslag noodzakelijk bij alle lagen van de organisatie om verandering goed door te kunnen voeren.
Meer informatie over specialistische aanpak
terug
echtparen relatie
ouder – kind relatie
werkgever – werknemer relatie
organisatie
groepstherapie